تمیز کردن روشویی

خرید آینه باکس ضد آب
5/5 - (2 امتیاز)
کابینت روشویی
کابینت روشویی

سرویس بهداشتی به صورت مرتب به نظافت نیاز دارد. روشویی نیز بخشی از سرویس بهداشتی است و تمیزبودن آن در زیبایی سرویس بهداشتی موثر است. در این مقاله سعی داریم به صورت تخصصی در رابطه با آموزش تمیز کردن کابینت روشویی بپردازیم. روشویی معمولا از جنس سنگ و یا چینی ساخته می شود که به مرور زمان جرم و آلودگی به خود می گیرد. روش های مختلفی برای تمیز کردن روشویی وجود دارد. برای این کار هم می توانید از مواد شیمیایی که در فروشگاه ها به فروش می رسند و هم از مواد طبیعی برای این کار استفاده کنید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید روشویی خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ما همچنان به شما توصیه میکنیم از مدل های جدید روشویی کابینتی الگانته کابین در سال جدید بازدید نمایید!

تمیز کردن روشویی
تمیز کردن روشویی

آموزش تمیز کردن روشویی

اولین قدم برای تمیز کردن روشویی این است که اطرافش را از همه چیز خالی کنید یعنی قالب صابون، اسپری خوشبوکننده، مسواک، وسائل تزئیناتی و مایع دستشویی را بردارید تا در هنگام تمیزکردن روشویی به راحتی کارتان را انجام دهید و با مواد شوینده برخورد نداشته باشند.

بعد از خالی کردن اطراف  کابینت روشویی  کمی با آب اطراف آن را بشوئید و پس از آن با آب داغ روشویی را شستشو دهید. این حرارت باعث آماده شدن روشویی برای پاکسازی خواهد شد و بسیاری از میکروب ها در دمای آب داغ از بین خواهند رفت.

حالا روشویی برای تمیزکردن آماده شده است. ابتدا کمی مواد تمیزکننده مانند جرم گیر یا سفید کننده روی روشویی بریزید. دقت کنید که بسته به جنس روشویی باید به انتخاب ماده تمیزکننده بپردازید. چوب، ام دی اف، چینی یا هرچیزی تمیزکننده مخصوص خود را دارند که می توانید از فروشگاه تهیه کنید.

تمیز کردن شیرالات

چگونه سنگ روشویی را براق کنیم

اگر روشویی شما از نوع کابینت روشویی است در هنگام خرید جرم گیر دقت کنید و حتما در هنگام خرید با توجه به جنس کابینت روشویی (روشویی کابینتی) از فروشنده مشورت بگیرید یا با تولید کننده های روشویی کابینتی pvc تماس بگیرید و مشورت کنید.

درصورتی که از تمیزکننده غیرتخصصی استفاده کنید امکان دارد سطح روشویی آسیب ببیند و کیفیت و زیبایی سابق را نداشته باشد.

چگونه سنگ روشویی را براق کنیم

جرم گیری روشویی

تا حد ممکن از تماس مستقیم پوست با تمیزکننده ها جلوگیری کنید و الزاما از دستکش استفاده کنید. هچنین حتما به هنگام استفاده از این مواد بهتر است از ماسک استفاده کنید.

تا پانزده دقیقه بعد از این که تمیزکننده را به سطح روشویی زدید بهتر است ایمنی را رعایت کنید و در سرویس بهداشتی حضور نداشته باشید تا تمیزکننده جرم گیری را انجام بدهد و هم سیستم تنفسی شما آسیب نبیند.

جرم گیری روشویی

ابتدا کمی مواد تمیزکننده مانند جرم گیر یا سفید کننده روی روشویی بریزید. دقت کنید که بسته به جنس روشویی باید به انتخاب ماده تمیزکننده بپردازید. اگر روشویی شما از نوع کابینت روشویی است در هنگام خرید جرم گیر دقت کنید و حتما در هنگام خرید با توجه به با فروشنده مشورت بگیرید یا با تولید کننده های روشویی کابینتی pvc تماس بگیرید و مشورت کنید.

پس از ریختن جرم گیر باید کمی صبر کنید تا آلودگی ها از بین برود. به هنگام تمیز کردن روشویی با مواد جرم گیر شیمیایی بهتر است در طول این مدت از سرویس بهداشتی خارج شوید. به دلیل اینکه این مواد صدمات جبران ناپذیری به دستگاه تنفسی وارد می کنند. توجه داشته باشید برای جرم گیری روشویی بهتر است حداکثر یک ربع بعد از ریختن جرم گیر با آب سرد فراوان و فرچه آن را از سطح روشویی تمیز کنید.

تمیز کردن روشویی با سرکه و آبلیمو

آبلیمو و سرکه خاصیت اسیدی دارند و به خوبی می توانند جرم ها را از سطح روشویی پاک کنند. نیم ساعت صبر کنید. سپس با استفاده از یک اسنفج آن را روی تمامی قسمت های روشویی پخش کنید تا لکه ها از بین بروند و سپس با آب فراوان روی آن را آبکشی نمایید. در انتهای کار سطح روشویی را با دستمال خشک کنید.

تمیز کردن روشویی با استفاده از جوش شیرین

یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن روشویی است. سطح روشویی را کمی نمدار کنید. سپس جوش شیرین را روی آن بپاشید. بیشتر روی قسمت هایی که جرم بیشتری دارد بریزید و با استفاده از یک اسفنج نمدار جوش شیرین را پخش کنید. حداقل نیم ساعت صبر کنید تا جوش شیرین لکه ها را پاک کند. سپس با استفاده از فرچه روشویی را تمیز کنید. در نهایت با آب فراوان بشویید و با دستمال خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات

در مرحله بعد نوبت به تمیز کردن شیرآلات قرار داده شده در روشویی می رسد. تمیزکردن شیرآلات روشویی کار سختی نیست. برای تمیز کردن شیرآلات روشویی به لیموترش و نمک نیاز دارید.

ابتدا لیموترش را از وسط نصف کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. لیموی آغشته شده به نمک را به شیرآلات بکشید و چندبار این کار را تکرار کنید.

لیموترش اسید دارد و می تواند جرم های شیرآلات را در خود حل کند. اگر علاقه ای به استفاده از این روش خانگی ندارید می توانید از فروشگاه های اطراف خودتان اسپری های تمیزکننده مخصوص شیرآلات را تهیه کنید.

بعد از گذشت چند دقیقه به کمک یک پارچه تمیز روشویی و شیر آلات را تمیزکنید و پس از آن به خوبی با آب شستشو دهید.

بعد از آب کشی با دستمال خشک سطح روشویی و شیرآلات را به خوبی خشک کنید تا شیرآلات زنگ نزند و رطوبت باعث رشد دوباره ی میکروب ها در سطح روشویی نشود.

حالا روشویی شما تقریبا مثل اول خودش شده است و مثل گذشته براق کننده سنگ روشویی کار خودش را کرده است. باز هم تاکید می کنیم که حدالامکان از تماس مستقیم پوست با تمیزکننده ها جلوگیری کنید و اگر می توانید از ماسک استفاده کنید. وقتی در سرویس بهداشتی در حال تمیزکردن هستید، در را باز کنید و تهویه را روشن کنید تا از نرخ آسیب کاسته شود.نکات ایمنی روی محصولات تمیزکننده را به خوبی بخوانید و هیچوقت موادشوینده را با هم ترکیب نکنید چرا که می تواند مرگبار باشد.

 

تمیز کردن سنگ روشویی

در این مطلب در مورد روش های تمیز کردن سنگ روشویی و شیرآلات صحبت کردیم. اولین پیشنهاد ما استفاده از مواد طبیعی است. به دلیل اینکه جرم گیرهای شیمیایی به مرور زمان باعث از بین رفتن سنگ روشویی می شوند و همچنین برای کابینت روشویی نیز بسیار مضر خواهند بود. امیدوارم این مطلب بتواند به شما در برق انداختن سنگ روشویی و تمیز کردن آن مفید واقع شود.

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

7 پاسخ

  1. چقدر خوب و کامل توضیح دادین تمیز کردن روشویی کابینتی pvc رو
    با جوش شیرین رو تست کردم عالی بود

  2. سلام سرکه و آبلیمو بهترین راه برای تمیز کردن روشویی هست خودم همیشه از همین دو تا استفاده میکنم

  3. تمیز کردن روشویی واقعا با این روش ها دیگه خیلی راحته اکثر مواردش رو هم که تو خونه پیدا میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب