چگونه گرفتگی شیر روشویی را برطرف کنیم؟

چگونه گرفتگی شیر روشویی را برطرف کنیم
با امتیاز دادن به این مقاله ما را یاری نمایید.

 

کابینت روشویی
کابینت روشویی

 

شاید سالی چند بار برای هر خانه ای اتفاق بیفتد که شیرها و لوله های سینک ظرفشویی و یا روشویی دچار گرفتگی شود و اگر به موقع اقدام درستی انجام ندهید آب از لوله بالا می زند و زحمت شما را دو چندان خواهد کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چند راهکار برای حل مشکل گرفتگی شیر روشویی و لوله آن آشنا شوید.

علت گرفتگی روشویی چیست؟

پیش از آنکه به دنبال راهکاری برای رفع گرفتگی روشویی کابینتی pvc باشید باید علت آن را تشخیص دهید. در این صورت خیلی راحت می توانید این مشکل را برطرف کنید و شاید نیاز نباشد وقت زیادی برای آن صرف کنید و تنها با چند راه ساده این مشکل را برطرف کنید. دلایل مختلفی ممکن است باعث این گرفتگی شده باشد. از شایع ترین دلایلی که برای گرفتگی لوله روشویی می توان به آن اشاره کرد جمع شدن مو داخل لوله است. البته شاید به خودی خود مشکل ساز نباشد. حادثه زمانی ناگوارتر می شود که موهای جمع شده آشغال های کوچک و چربی را به خود می گیرند و باعث می شوند گرفتگی بزرگ تر شود و در نهایت به بالا زدن آب روشویی منجر می شود. یکی از دلیل دیگر می تواند جمع شدن خورده های صابون باشد که در یک ناحیه جمع می شوند و باعث گرفتگی لوله می شوند.

علت گرفتگی روشویی چیست؟

در صورتی که بخواهید وسایلی را که به آن ها آلودگی های بزرگ مثل آدامس و یا گل و لای چسبیده است را داخل روشویی بشویید حتما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با مشکل گرفتگی لوله مواجه خواهید شد و یا ممکن است به هنگام شستن ظروف و لوازم دیگر در سینک حواستان نباشد و اشیای ریز  به داخل لوله رفته و باعث گرفتگی سینک ظرفشویی شوند. تمام این ها حل شدنی است. فقط نیاز به کمی زمان و حوصله دارد. در ادامه با ۸ روش حل مشکل گرفتگی سینک و لوله و راه‌های باز کردن گرفتگی راه آب آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

ما همچنان به شما توصیه میکنیم از مدل های جدید روشویی کابینتی الگانته کابین در سال جدید بازدید نمایید!

راه‌های باز کردن گرفتگی راه آب

۱.استفاده از محلول لوله بازکن

چند سالی است که محلول های لوله باز کن برای باز كردن لوله سينك ظرفشويي و روشویی مورد استفاده قرار می گیرند. فقط توجه داشته باشید استفاده از این مواد به دلیل قدرت شیمیایی که دارند خطرناک است و اگر زیاد استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد خوردگی در آن شود.

استفاده از محلول لوله بازکن برای بر طرف کردن گرفتگی شیر روشویی

۲.استفاده از آب جوش

اگر فکر می کنید گرفتگی لوله ممکن است تنها به خاطر تجمع چربی باشد، بهترین راهکار برای باز شدن لوله ظرفشویی استفاده از آب جوش است. توجه داشته باشید که حتما داخل کاسه روشویی و یا ظرفشویی خالی باشد و این کار را دو یا چند بار و به آرامی تکرار کنید تا داخل لوله به خوبی تمیز شود.

۳.رفع گرفتگی شیر روشویی با استفاده از تلمبه

تلمبه کاربردهای فراوانی دارد که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفت. این وسیله برای باز کردن سینک ظرفشویی، روشویی و باز کردن لوله های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. برای باز کردن لوله با استفاده از تلمبه ابتدا سر آن را در دهانه لوله قرار داده و ناگهان دسته تلمبه را بکشید تا راه آب باز شود. این کار را می توانید چندین بار تکرار کنید تا لوله کاملا باز شود.

۴.باز کردن گرفتگی لوله با سرکه و جوش شیرین

یک سوم لیوان سرکه را با همین میزان جوش شیرین مخلوط کنید و سریع آن را داخل لوله بریزید. سپس بعد از گذشت یک الی دو ساعت داخل سینک را با استفاده از آب جوش بشویید.

 باز کردن گرفتگی لوله با سرکه و جوش شیرین

۵.استفاده از سیم

برای باز كردن سينك ظرفشويي سیم را به حالت خمیده در بیاورید و آن را داخل لوله فرو ببرید تا گرفتگی آن باز شود. بهتر است به هنگام استفاده از سیم آب گرم را باز نگه دارید تا راه آب سریع تر باز شود.

۶.استفاده از نوشابه

نوشابه در عین مضراتی که برای بدن دارد فواید بسیاری در زندگی روزمره ما انسان ها دارد که یکی از آن ها باز کردن لوله است. برای این کار ابتدا داخل سینک و یا روشویی را تمیز کنید و سپس نوشابه را با فشار زیاد داخل سینک تخلیه کنید.

۷.استفاده از پودر لوله بازکن

عملکرد این پودر نیز مشابه با محلول های لوله بازکن است. پیش از استفاده از پودر ابتدا آب داغ روشویی را چند دقیقه باز کنید. آب را ببنید و دو فنجان پودر را داخل لوله ریخته و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با آب فراوان لوله را بشویید.

استفاده از پودر لوله بازکن برای باز کردن گرفتگی شیر روشویی

۸.تماس با لوله بازکن

اگر هیچ یک از روش های بالا نتوانست راه آب را باز کند و جرم زیادی داخل لوله را گرفته بود، تنها راه چاره این است که با یک فرد متخصص در زمینه باز کردن لوله تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

جلوگیری از گرفتگی راه آب ظرفشویی یا روشویی

  • تمیز کردن روشویی و سینک ظرفشویی پس از هر بار استفاده
  • نصب توری سر لوله
  • تمیز کردن آشغال های ظروف پیش از قرار دادن آن ها داخل سینک
  • استفاده از آب جوش برای تمیز کردن سینک ظرفشویی هر چند وقت یک بار
  • تمیز کردن چربی ظروف با استفاده از دستمال کاغذی پیش از قرار دادن آن داخل سینک
  • جلوگیری از ریختن مو و اشیای زیر روی دهانه روشویی

جلوگیری از گرفتگی راه آب ظرفشویی یا روشویی

سخن پایانی

در این مطلب روش های رفع گرفتگی شیر روشویی و لوله و راه های پیشگیری از آن آموزش داده شد. فروشگاه الگانته کابین انواع روشویی کابینتی پی وی سی با طرح ها و مدل های مختلف و با قیمت بسیار مناسب را به صورت آنلاین به فروش می رساند. تنها ظرف مدت چند روز پس از ثبت سفارش محصول به دستتان خواهد رسید.

خرید کابینت روشویی PVC مزایای بسیاری دارد. این محصول طول عمر بالایی دارد. ضد خش و ضد آب است و با گذشت زمان هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. عایق گرما و حرارت است. هزینه نصب و نگهداری آن ارزان است و نیاز نیست هزینه زیادی بپردازید. وزن سبکی دارد و در طرح ها و مدل های مختلف طراحی و تولید شده است. برای خرید این محصول و اطلاع از قیمت ها و ثبت فاکتور می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

3 پاسخ

  1. سرکه و جوش شیرین خیلی خوبه برای باز کردن سینک ظرفشویی خودم چندین بار تا حالا تست کردم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب