نورپردازی در سرویس بهداشتی و حمام

اصول نورپردازی در سرویس بهداشتی و حمام
با امتیاز دادن به این مقاله ما را یاری نمایید.

در بحث دکوراسیون داخلی منازل هنگا‌می‌ که صحبت از نورپردازی ‌می‌شود معمولا آشپزخانه، سالن و ورودی‌ها بیشتر به چشم ‌می‌آیند. اما نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام به خصوص در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شاید هنوز هم باشند افرادی که به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند و به نظر آن‌ها شاید نورپردازی دستشویی امری غیر ضروری باشد. اما یکی از مکان‌هایی است که در خانه و توسط تما‌می‌ افراد مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد سرویس بهداشتی است و از این رو اهمیت زیادی دارد. دستشویی و حمام کوچک ترین قسمت‌های هر خانه هستند. اما این دلیل نمی‌شود که اهمیتی به آن‌ها ندهید و تمام توجه خود را به آشپزخانه و سالن معطوف کنید.

نورپردازی نه تنها بر زیبایی بلکه بر کارایی سرویس بهداشتی نیز بسیار موثر است. در صورتی که این کار به صورت درست و اصولی انجام شود، تما‌می‌اجزای سرویس از جمله  خرید روشویی کابینتی  بسیار به چشم ‌می‌آید، زیبایی آن‌ها را دو چندان ‌می‌کند و فضای دستشویی را بزرگ تر نشان ‌می‌دهد. نورپردازی داخل سرویس بهداشتی باید به گونه ای باشد که کودکان و افراد سالمند قدرت دید بالایی داشته باشند و در استفاده از آن دچار مشکل نشوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهایی برای استفاده بهینه از نور در سرویس بهداشتی آشنا شوید.

نورپردازی در سرویس بهداشتی

نورپردازی سقف سرویس بهداشتی

استفاده مناسب از نورپردازی در سقف سرویس بهداشتی این امکان را برایتان فراهم ‌می‌کند تا فضای زیباتری داشته باشید. استفاده از چراغ‌های سقفی نه تنها جلوه خاصی به دستشویی و حمام ‌می‌دهند، بلکه باعث ‌می‌شود فضا تمیزتر و بزرگ تر دیده شود و جذابیت آن را بیشتر کند. در صورتی که از یک نور مناسب استفاده کنید، قطعات موجود در سرویش بهداشتی را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید، از روشویی‌هایی استفاده کنید که جنس مرغوب و با کیفیتی داشته باشند و نیاز نباشد برای  تمیز کردن کابینت روشویی  از جرم گیرهای صنعتی استفاده کنید در این صورت محیطی زیبا و جذاب خواهید داشت.

نحوه نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی منازل

اهمیت نورپردازی در سرویس بهداشتی

نورپردازی سرویس‌های بهداشتی نه تنها در  تزئین سرویس بهداشتی  تاثیر بسیار زیادی دارد، بلکه باعث ‌می‌شود افراد در این محیط احساس امنیت و آرامش داشته باشند. برخی افراد به خصوص کودکان و یا افرادی که از سرویس بهداشتی در تاریکی ‌می‌ترسند و یا ممکن است حشرات از داخل لوله به بیرون آمده باشند با نور بیشتر به این افراد کمک بیشتری ‌می‌شود. از سوی دیگر بیشتر افراد برای اصلاح صورت و یا آرایش از این محیط استفاده ‌می‌کنند و به همین خاطر باید نور آن به اندازه کافی باشد تا بتوانند کار خود را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهند.

اهمیت نورپردازی در سرویس بهداشتی

بهتر است نورپردازی سرویس بهداشتی منزل بیشتر در اطراف آینه‌ها باشد و یا روبروی آینه تا نور در جهات بیشتری منعکس شود. در صورتی که فضا به گونه ای است که امکان نصب چراغ در کنار آینه و یا روبروی آن نیست ‌می‌توانید از یک چراغ در قسمت بالایی آینه استفاده کنید. البته فکر نکنید که با نصب یک چراغ ‌می‌توانید به خوبی روشنایی سرویس بهداشتی را تامین کنید. ‌می‌توانید از یک لوستر استفاده کنید که بتواند به خوبی تما‌می‌ قسمت‌های سرویس بهداشتی را روشن کند و یا از تعدای چراغ در سقف، دیوارها، نزدیک و بالای آینه استفاده کنید.

مدل نورپردازی سرویس بهداشتی

برای اینکه یک سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که دکوراسیون منزل شما از مدل‌های سنتی و کلاسیک پیروی ‌می‌کنند برای زیبا شدن سرویس بهداشتی از یک لوستر استفاده کنید.
  • در صورتی که فضای سالن و نشیمن کوچک است بهتر است از چراغ‌ها و لوسترهای کوچک استفاده کنید. در صورتی که فضای منزل شما کوچک است بهتر است از چراغ‌های کوچک و ساده استفاده کنید.
  • استفاده از چراغ‌های چوبی و یا سرامیکی ‌می‌تواند زیبایی سرویس بهداشتی را دوچندان کند.
  • برای منازلی با دکوراسیون مدرن بهتر است از لوسترها و چراغ‌های دست ساز استفاده کنید.

مدل نورپردازی سرویس بهداشتی

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی تاثیرات نورپردازی در سرویس بهداشتی صحبت شد. نور در طیف‌های رنگی مختلف اگر به درستی و در جایگاه مناسب استفاده شود می‌تواند محیطی که شاید تا الان خیلی اهمیت نداشت را به یک فضای زیبا و جذاب تبدیل کند. تفاوتی ندارد کدام قسمت از خانه را با نور تزیین کنید. اهمیت استفاده از نور در تما‌می‌ ضاهای خانه و تاثیر آن بر فضا امری غیر قابل انکار است. اما یکی از لوازم سرویس بهداشتی که ‌می‌تواند به خوبی نورهای داخلی را انعکاس دهد روشویی است. فروشگاه اینترنتی الگانته کابین انواع کابینت‌های روشویی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را خدمت تما‌می ‌مشتریان عزیز ارائه ‌می‌دهد. تما‌می‌ محصولات ارائه شده با بالاترین استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده اند و با قیمت مناسب و بی واسطه به فروش ‌می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر ‌می‌توانید با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

4 پاسخ

  1. دقیقا نورپردازی سرویس بهداشتی خیلی اهمیت داره که متاسفانه خیلی ها بهش اصلا توجه نمیکنن
    توضیحات تون در مورد نورپردازی سقف سرویس های بهداشتی واقعا عالی بود خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب