تفاوت کابینت روشویی و کابینت آشپزخانه

تفاوت کابینت روشویی و آشپزخانه
با امتیاز دادن به این مقاله ما را یاری نمایید.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تفاوت کابینت روشویی و آشپزخانه در چیست ؟ آیا واقعا کابینت روشویی و آشپزخانه تفاوتی دارند؟ چه چیزی این دو را از هم متمایز می کند؟

اگر شما هم کنجکاو هستید که پاسخ این سوال را بدانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید و بدانید که اولین نفری نیستید که این سوال را می پرسد. این سوالی است که بسیاری از مشتریانی که قصد خرید کابینت روشویی را دارند در فروشگاه ها و تولیدی های کابینت روشویی می پرسند.

"<yoastmark

 

کابینت روشویی دقیقا یعنی چه؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم کابینت روشویی دقیقا چیست؟ کابینت روشویی (روشویی کابینتی) نسل جدید روشویی های قابل استفاده در سرویس بهداشتی و حمام است که دارای طرح کابینت در انواع مختلف است. این کابینت با در اختیار دادن فضای اضافی جدید به زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی یا حمام کمک می کند.

تنوع بسیار زیاد در صنعت کابینت روشویی توانسته تمام سلیقه ها را به خود جلب کند به گونه ای که چه در سرویس بهداشتی کوچک چه بزرگ می توان از آن استفاده کرد. در حال حاضر بهترین کابینت روشویی در بازار جهانی کابینت روشویی پی وی سی  است که در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت آشپزخانه نیاز به توضیح چندانی ندارد. قفسه ای که برای نهگداری ظروف آشپزخانه، مواد غذایی و لوازم پخت و پز استفاده می شود.

فرق کابینت روشویی و آشپزخانه
فرق کابینت روشویی و آشپزخانه

تفاوت کابینت روشویی و آشپزخانه در چیست؟

کابینت روشویی دستشویی و کابینت آشپزخانه شباهت های زیادی دارند. هرچند استفاده ی آن ها شبیه به هم است؛ کابینت آشپزخانه برای لوازم خوراکی کاربرد دارد و کابینت روشویی برای نگهداری لوازم بهداشتی استفاده می شود.

روشویی کابینتی  به رسیدگی بیشتری نیاز دارد چرا که در معرض آب و هوای آلوده سرویس بهداشتی و حمام قرار دارد. البته کابینت آشپزخانه نیز در معرض چربی های پخت و پز است.

تفاوت کابینت روشویی و کابینت آشپزخانه

هر چند طراحی کابینت و مراحل تولید این دو کابینت تقریبا یکسان است اما اختلافات جزئی دارند. به عنوان مثال از لحاظ اندازه این دو تفاوت هایی با هم دارند. کابینت آشپزخانه عموما 60 سانتی متر عمق دارد در حالی که کابینت روشویی عموما 45 سانتی متر عمق دارند.

از دیگر تفاوت های کابینت روشویی با کابینت آشپزخانه ارتفاع است. ارتفاع استاندارد کابینت آشپزخانه 90 سانتی متر است و ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی 75 سانتی متر است. البته امروز بسیاری از تولیدی های کابینت روشویی و آشپزخانه این اندازه را یکسان در نظر می گیرند.

باید بدانیم این تفاوت ها متغیر هستند و می تواند با تنوع در کابینت روشویی تغییر یابد.

ست بودن کابینت روشویی و آشپزخانه می تواند به موزون بودن رنگ های به کاربرده شده در دکوراسیون کمک کند اما ضروری نیست و شما می توانید مدل های مختلف کابینت روشویی و آشپزخانه را خریداری کنید.

مقایسه کابینت آشپزخانه و روشویی

از دیگر تفاوت های کابینت روشویی و کابینت آشپزخانه، تفاوت در تعداد آن هاست. کابینت روشویی عموما به یک یا دو قفسه ختم می شوند اما کابینت های آشپزخانه چندین قفسه را در برمی گیرند و هزینه ی بیشتری صرف خواهند کرد.

روشویی کابینتی چه فرقی با کابینت آشپزخانه دارد؟

شاید قبل از خرید کابینت روشویی تفاوت زیادی در آن با کابینت آشپزخانه حس نکنید اما پس از مدتی متوجه خواهید شد به دور از تمام شباهت ها، این دو کابینت راه های کاملا متفاوتی برای مراقبت دارند.

یکی از مهمترین تفاوت های کابینت روشویی با کابینت آشپزخانه جنس آن هاست. سرویس بهداشتی و حمام مکانی پررطوبت است و باید جنس کابینت روشویی به گونه ای باشد که بتواند در طی سال ها در مقابل رطوبت دوام بیاورد. از این رو باید جنس کابینت روشویی ضدآب باشد.

به عنوان مثال استفاده از کابینت روشویی فلزی خیلی به صرفه نخواهد بود اما تا چند سال پیش کابینت فلزی در آشپزخانه کاربرد بسیاری داشت.

بهترین ماده ای که می توان در کابینت روشویی استفاده کرد PVC پی وی سی است چرا که این قابلیت را دارد.

اما در کابینت های آشپزخانه پرطرفدارترین جنس MDF است. در حالی که اگر ام دی اف را در سرویس بهداشتی و حمام به کار ببریم عمر خیلی کمتری خواهند داشت.

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

6 پاسخ

  1. عالی بود توضیحات تون در مورد تفاوت کابینت روشویی و کابینت آشپزخانه خیلی ها تفاوت شون رو مثل من دقیق نمیدونن
    کمک کننده بود خسته نباشید

  2. در مورد روشویی کابینتی که گفتین باید ارتفاعش 75 سانت باشه
    برای همه مدل ها همین ارتفاع در نظر گرفته میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب