سبک مینیمال در خانه

سبک مینیمال در خانه
با امتیاز دادن به این مقاله ما را یاری نمایید.

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون خانه به سبکی گفته می‌شود که با ساده گرایی و اجتناب از چیزهای غیرضروری، تمرکزش بر روی چیزهایی است که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و برایمان اهمیت دارند. در سبک مینیمال سعی می‌شود که از حداقل رنگ در طراحی فضای داخلی خانه استفاده شود. در انواع طراحی مینیمال رنگ سفید نقشی اساسی دارد. این موضوع می‌تواند جهت برقرای هارمونی مورد نظر، حتی در خرید آینه باکس روشویی کابینتی نیز تاثیرگذار باشد.

توصیه می‌شود در یک چیدمان مینیمال از یک رنگ استفاده کنید؛ اما اگر تک رنگ بودن دکوراسیون با سلیقه شما جور نیست، می‌توانید از دو یا حداکثر سه رنگ استفاده کنید. توجه کنید هرچه از تعداد رنگ کم‌تری استفاده کنید به مفهوم مینیمالیسم نزدیک‌تر شده‌اید. اگر به دکوراسیون‌های بخش‌های مختلف خانه اهمیت می‌دهید، پس یک کابینت روشویی دیواری مناسب انتخاب کنید.

تاریخچه طراحی مینیمالیستی

مینیمالیسم از قرن بیستم و تقریباً در سال 1920 با معماری آغاز شد. بعد از جنگ جهانی مهندس و طراح معمار (لودویگ مایس ون در روهه) یکی از اولین اشخاصی بود که از قوانین مینیمالیسم در طراحی‌های خود استفاده کرد. یکی از معروف‌ترین ابزارهای مدرن طراحان شیشه، استیل و بتون در کارهای معماریشان بود. در اجرای طراحی‌های مؤثر ساختمان‌هایی با طرح مینیمال کمک بسیاری در روش‌های ساخت و ساز کرد.

تاریخچه طراحی مینیمالیستی

سادگی در نقاشی، طراحی داخلی، مد و موسیقی به صورت نقاشی‌های مینیمال و موارد دیگر سرایت کرد و تا به امروز نیز ادامه داشته است. در حال حاضر استفاده از طرح‌هایی با این سبک امری بسیار عادی است. طراحی مینیمال در حوزه دیجیتال نیز نفوذ کرده است. اصول طراحی مینیمال به صورت عینی (Visual) تهیه شده و در طراحی وب نیز استفاده می‌گردد.

سبک مینیمالیسم در خانه

در مینیمالیسم از هر گونه تجمل بیهوده پرهیز می‌شود و اگر قصد دارید دکوراسیون مینیمالیستی در خانه‌تان پیاده کنید باید بدانید در همین آغاز کار باید خط قرمزی بر روی تجملات بکشید. تنوع رنگ را فراموش کنید، در طراحی مینیمالیسم توجه خاصی روی استفاده از فضای بهینه منزل وجود دارد و نظم و ترتیب خاصی در چینش وسایل به چشم می‌خورد.

سبک مینیمالیسم در خانه

در یک چیدمان مینیمال سعی می‌کنید که خانه‌تان را به جایی بهتر تبدیل کنید، نه این که نمایشگاهی از دارایی‌هایتان باشد. به طور خلاصه برای رسیدن به چیدمان مینیمال باید وسایل غیرضروری را حذف کنید. تزئینات زیاد در یک طراحی مینیمال جایی ندارد و هر چه از تزئینات محیط بکاهید به مفهوم واقعی سبک مینیمال نزدیک می‌شوید.

انواع سبک مینیمال

فضاهای مینیمالیستی به همان اندازه که از نظر طراحی منحصر به فرد هستند، می‌توانند سادگی ذهنی را تداعی کنند. این سبک به دلیل ویژگی‌هایی که دارد به انواع زیر تقسیم می‌شود.

انواع سبک مینیمال

  1. سبک دکوراسیون حداقل صنعتی: سبکی با مبلمان و عناصر تاکیدی فلزی زاویه‌دار، تأثیر غیرقابل‌انکار صنعتی را نشان می‌دهد.
  2. سبک دکوراسیون مینیمالیست، ماکسیمالیست: این سبک با استفاده مجلل از وسایل مخملی برای کسانی که دوست دارند چند قطعه طراحی برجسته داشته باشند مناسب است.
  3. سبک دکوراسیون مینیمال معاصر: خطوط نرم و فضای گاه به گاه بدون مرز، این فضا را دنج و هم معاصر می‌کند.
  4. سبک دکوراسیون مینیمال کژوال: سبک یکپارچه مینیمالیست کژوال شیک یکی دیگر از انواع سبک دکوراسیون مینیمال است که سادگی و آرامش را تداعی می‌کند. با وسایل تزئینی ظریف برنجی و شیشه‌ای ظاهری ساده و کاربردی را ایجاد می‌کند.

روش‌ های دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

روش‌های مناسب برای طراحی دکوراسیون مینیمال در خانه به شیوه‌های زیر است.

روش‌ های دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

  1. یک رنگ برای خانه خود انتخاب کنید: رنگ سفید به همراه توناژهای کم رنگ مانند خاکستری یا بژ رنگ اصلی سبک مینیمال هستند.
  2. فضاهای خالی و نقاط کانونی فضای خالی: فضا با اشیا در تعامل هستند و ظاهر را شکل می‌دهند. تعادل بصری در فضا بسیار مهم است.
  3. تغییر و حذف وسایل غیرضروری به صورت مداوم: برای داشتن سبک مینیمال در خانه باید با فضای در هم و برهم خداحافظی کنید.
  4. با تزئینات به خانه شخصیت دهید: وسایلی را برای خانه انتخاب کنید که به فضای شما شخصیت دهند. این کار خانه شما را خاص و متمایز نشان می‌دهد.
  5. به کار بردن خطوط تمیز و سطوح صاف: مبلمان و وسایل در خانه با سبک دکوراسیون مینیمال باید از خطوط و سطوح صاف و تمیز برخوردار باشند.

طراحی داخلی مینیمال

سادگی در تمامی اجزای معماری و طراحی داخلی از جمله فرم، فضا، متریال، جزئیات و رنگ به وضوح دیده می‌شود. به طور کلی در این سبک معماری از وجود موارد زائد درونی و بیرونی منحنی‌های کامل یا زاویه‌های بیش از حد جلوگیری می‌شود. برخی از اصول این سبک معماری و دکوراسیون به شرح زیر است.

  1. سادگی در فرم و عملکرد
  2. پوشش و پرداخت دیوارها بدون هیچ گونه پیچیدگی خاصی
  3. فضاهای تمیز، دلباز و پرنور
  4. جزئیات ساده بدون وجود دکوراسیون خاصی
  5. استفاده استراتژیک از متریال مختلف برای ایجاد جذابیت‌های بصری، بافت و کاراکترهای خاص در فضا

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

از آن جا که طراحی مدرن اواسط قرن با خطوط تمیز شناخته می‌شود، اگر به دنبال اتاق خواب مینیمالیستی هستید این سبک می‌تواند عالی باشد. فقط مطمئن شوید که در آن رنگ‌های گرم خاکی، رنگ‌های چوبی را به کار می‌برید تا فضا گرمای خاصی داشته باشد. عناصر کلیدی که به کار می‌رود، یک قاب تختخواب با خطوط تمیز، نیمکت چرمی باریک، وسایل روشنایی ساده،میزهای کناری چوبی، دیوار چینی مدرن و انتزاعی، فرش با الیاف طبیعی و ملافه سفید.

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

خصوصیات دکوراسیون داخلی مینیمال

بسیاری از خانه‌های مینیمال دارای یک طرح ساده، بی‌آلایش و کارآمد هستند و فضای موجود را بیهوده هدر نمی‌دهند و آن را شلوغ نمی‌کنند. یکی از ویژگی‌های سبک مینیمال در معماری طراحی ساده و بدون طرح دیوارها و یا حداقل طراحی کم است. سادگی دیوارها و رنگ روشن یکی از ویژگی‌های سبک مینیمال در دکوراسیون خانه، آشپزخانه و یا هر اتاق است که به چشم می‌خورد. یکی دیگر از خصوصیات سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی استفاده از عناصر مهم و اساسی و اجتناب از جزئیات غیرضروری است. انتخاب مبلمان و اثاثیه درست در سبک مینیمال در طراحی داخلی بسیار با اهمیت است و در حقیقت داشتن مبل و اثاثیه کارآمد یکی از ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال است.

خصوصیات دکوراسیون داخلی مینیمال

کلام آخر

در سبک مینیمال سعی می‌شود تا جای ممکن از غیرضروری‌ها کاسته شود تا ضروری‌ها بیشتر به چشم بیایند. یک خانه مینیمال به جای این که دارایی‌های صاحب خانه را به رخ بکشد با سادگی‌اش افراد را مجذوب خود می‌کند. همچنین شما برای بازدید از طرح‌های مختلف روشویی می‌توانید به سایت الگانته کابین مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب