شیرآلات سفید رنگ

آشنایی با مزایا و معایب شیرآلات سفید رنگ
با امتیاز دادن به این مقاله ما را یاری نمایید.

اگر سری به بازار شیرآلات بزنید، با تنوع بالای محصول روبرو می‌شوید که ممکن است انتخاب را برایتان سخت کند. شیرآلات سفید سالیان درازی است در کنار دیگر محصولات به چشم می‌خورند و می‌توانید آن را با انواع روشویی کابینتی ست کنید. در واقع این محصول با هر نوع دکوراسیونی سازگار است. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب شیرآلات سفید و انواع آن آشنا خواهید شد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معایب شیرآلات سفید چیست؟

شیرآلات سفید از جنس‌های مختلفی همچون چینی سفید، پلاستیکی، سرب خشک و آلیاژ شمش برنج ساخته می‌شوند. یکی از معایبی که می‌توان برای این مدل شیر نام برد شکننده بودن نوع چینی شیرآلات سفید رنگ است. این نوع در عین قیمت بالا شیرآلات، شکننده است و به راحتی لب پر می‌شود و یا ترک بر می‌دارد. جنس پلاستیکی سفید نیز از استحکام کمی برخوردار است و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه در اثر عبور آب سرد و گرم می‌شکند و باید مجدداً برای خرید آن هزینه کنید.

جنس شیرآلات سفید ممکن است از سرب خشک باشد. این مواد بهداشتی نیستند و برای سلامتی مضر هستند. به دلیل اینکه با گذشت زمان سرب بر اثر برخورد با آب دچار خوردگی می‌شود و از طریق آب وارد بدن می‌شوند. قیمت این نوع شیرآلات ارزان است و خیلی زود هم دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شوند. بهترین نوع شیرآلات سفید، از جنس آلیاژ برنج هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند. این محصولات هیچ گونه ضرری به بدن انسان وارد نمی‌کنند و طول عمر بالایی دارند، همچنین به زودی دچار خوردگی و یا پوسیدگی نخواهند شد. شیرآلات سفید برنجی به دلیل اینکه فرآیند آبکاری طولانی‌تری دارد هزینه بالاتری نیز دارد که به هنگام خرید باید به این نکات توجه داشته باشید.

مزایای شیرآلات سفید رنگ

مزایای شیرآلات با  رنگ سفید

شیرآلات سفید در صورتی که از جنس مرغوب خریداری شوند مزایای بسیاری دارند از جمله:

  • تمیز کردن شیرآلات سفید بسیار ساده و آسان است. اثر انگشت و لکه روی آن باقی نمی‌ماند. جرم و آلودگی به خود نمی‌گیرد. تمیز کردن آسان شیرآلات سفید تنها با یک دستمال و آب امکان‌پذیر است و برای این کار نیاز به شوینده‌های شیمیایی ندارید. این محصول مناسب برای شهرهایی است که آب، رسوب بالایی دارد که به مرور زمان باعث آسیب و خرابی شیرآلات خواهد شد.
  • سفید جزو رنگ‌های خنثی است. به همین خاطر قابلیت ست شدن با ترکیب رنگ‌های مختلف را دارد. به راحتی می‌توانید این محصولات را با انواع کاشی و سرامیک و دیگر لوازم سرویش بهداشتی و آشپزخانه ست کنید. اجزای دیگر دکوراسیون هر رنگی داشته باشند تفاوتی ندارد.
  • زیبایی شیرآلات سفید رنگ مثال‌زدنی است. رنگ سفید در همه جا نماد نظافت و پاکیزگی است و استفاده از این رنگ برای تمامی قسمت‌های خانه باعث می‌شود آن فضا زیباتر، روشن‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد.

انواع شیرآلات سفید

 شیرآلات برنجی از آنجا که مقاومت و استحکام بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند قیمت بالاتری دارند. اما در مقابل از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. قیمت بالا عیب این محصول محسوب نمی‌شود. چرا که تا سالیان متمادی می‌توانید از این محصول استفاده کنید. بدون اینکه نگران خرابی آن باشید. شیرآلات چینی نیز همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد، قیمت بالایی دارند اما به راحتی در اثر ضربه دچار لب پری و ترک‌خوردگی می‌شوند.

انواع شیرآلات سفید

شیرآلات کرومی دسته دیگری از محصولات هستند که قیمت مناسب‌تری دارند و می‌توانید این محصول را نیز برای منزل خود خریداری کنید. شیرآلات آبکاری شده با کروم از استحکام و دوام بالایی برخوردارند و مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و خوردگی از خود نشان می‌دهند. این محصول را نیز می‌توانید با اجزای مختلف خانه از جمله کابین و آینه باکس ست کنید و با انواع دکوراسیون همخوانی دارد. این نوع شیرآلات شباهت بسیاری به استیل دارند. با این تفاوت که استیل مات است و شیرآلات کرومی براق‌تر هستند.

مقایسه شیرآلات استیل و سفید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام خرید دچار سردرگمی شده و نمی‌دانید شیرآلات سفید یا استیل را انتخاب کنید. باید بگوییم که شیرآلات ساختمانی معمولاً از آلیاژ برنج ساخته می‌شوند و از استیل برای ساخت شیرآلات استفاده نمی‌شود. در واقع شیرآلات کرومی هستند که به اشتباه با نام شیرآلات استیل شناخته می‌شوند. هر دو این محصولات از جنس آلیاژ برنج ساخته می‌شوند و تنها روکش آن‌هاست که با یکدیگر متفاوت است. شیرآلات با رنگ سفید در مدت زمان طولانی کمتر دچار رسوب و آلودگی می‌شوند و به همین خاطر نیاز به نظافت کمتری دارند. اما می‌توان گفت از نظر استقامت و مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی تفاوتی با یکدیگر ندارند و می‌توانید متناسب با نیاز خود محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

مطالب مرتبط
امروزه نوع دکوراسیون و هماهنگی بین تمامی اجزا و المان‌های قرار گرفته در دکوراسیون داخلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است. فردی که تصمیم می‌گیرد دکوراسیون خود را در سبک کلاسیک دیزاین کند حتی خرید روشویی کابینتی خود را با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک انتخاب و خریداری می‌کند.
دیدگاه‌ها

3 پاسخ

  1. بهترین نوع شیرآلات سفید همونطور که گفتین جنس آلیاژ برنج
    درسته گرون تره اما واقعا کیفیت بالایی دارن

  2. واقعا یکی از مزایای شیرآلات سفید اینه که راحت تمیز میشن و خیلی هم شیک و قشنگن
    ممنون که کامل توضیح دادین تمام مزایا و معایب شیرآلات سفید رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب